Blog

De canonical-tag (3/3): hoe pakt Google het in de praktijk aan?

Via de canonical-tag vertel je Google dat een andere pagina eigenlijk geschikter is om te referenceren. Dat is vooral handig bij pagina’s met gedupliceerde content. In de html-code van de pagina met gedupliceerde content met urlhttps://www.jewebsite.com/gedupliceerde-pagina.html/ staat dan bijvoorbeeld: <link rel=”canonical” href=”https://www.jewebsite.com/orginele-pagina.html/” /> Klik hier voor een uitgebreide theoretische benadering van de canonical-tag. Dat is

LEES MEER

De canonical-tag (2/3) in harde cijfers

Bij webpagina’s met gedupliceerde content krijgt Google via de canonical-tag de instructie om niet de pagina zelf te referenceren maar wel de originele webpagina waarvan de url in die canonical-tag staat. In de html-code van de pagina met gedupliceerde content met urlhttps://www.jewebsite.com/gedupliceerde-pagina.html/ staat dan bijvoorbeeld: <link rel=”canonical” href=”https://www.jewebsite.com/orginele-pagina.html/” /> Klik hier voor een uitgebreide theoretische

LEES MEER

De canonical-tag (1/3): eerst de theorie

Waarom een canonical-tag? Google houdt niet van gedupliceerde content, of die nu op verschillende websites staat of op dezelfde. Maar soms is gedupliceerde content niet te vermijden, bijvoorbeeld als je twee versies van je website hebt, eentje voor mobiele apparaten en eentje voor computers met een groot scherm. Of als je in je webshop telefoonhoesjes

LEES MEER

Google is God! Toch?

De gemiddelde internaut zal in ieder geval wijzen op een duidelijk verschil tussen Google en God: Google antwoordt wél als je een vraag stelt (= een zoekopdracht lanceert), en vaak nog accuraat ook. Maar verdient de zoekmachine daarom goddelijke verering?   Een zegen of een straf voor mensen die afhankelijk zijn van het internet? Voor

LEES MEER

iPower genomineerd als snelst groeiend technologiebedrijf in België

Sinds 2014 gaat Deloitte jaarlijks op zoek naar de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven van België voor de Technology Fast 50. Deelnemers worden geëvalueerd op basis van zelf-ontwikkelde technologie, vernieuwing en omzetgroei. De Deloitte Technology Fast 50 award wordt toegekend aan het bedrijf met het snelst gegroeide percentage omzet van de afgelopen vier jaar. Sterke groei

LEES MEER

Nilfisk Shop

Een fysieke winkel met stofzuigers en accessoires blijft natuurlijk klanten bereiken, zeker als het om het merk Nilfisk gaat, toch wel de wereldkampioen onder de stofzuigers. Maar de broers Timmerman zetten daarnaast ook voluit in op de webshop nilfisk-shop.nl en zelfs op online verkoop via het platform van Bol.com. Dankzij Keyboost staat de webshop voor

LEES MEER

Wat doe ik?

Ik ben Gregory Liénard en heb iPower in 2000, 20 jaar geleden ondertussen, opgericht met als doel om bedrijven meer omzet te laten genereren op het internet. Vanaf het begin van het ontstaan van zoekmachines, ben ik gefascineerd geweest door de algoritmes erachter, die bepalen in welke volgorde de websites getoond worden wanneer men zoekt

LEES MEER

Verhuisboxen

Verhuisboxen is de marktleider in verhuisdozen, noppenfolie en ander verhuismateriaal in Nederland en België. Bestellen is supergemakkelijk via de webshops verhuisboxen.nl en verhuisboxen.be. Volgens projectmanager André Verbeeck heeft ook de samenwerking met Keyboost bijgedragen tot het succes van het bedrijf. De gratis test was leuk meegenomen, maar het resultaat op lange termijn is helemaal mooi.

LEES MEER