Online marketing bureau

Heeft het algoritme van Google je in de steek gelaten, en hink je achterop in de zoekresultaten? In de digital age is je online zichtbaarheid heel belangrijk. Een online marketing bureau kan je hierbij helpen

Je kunt er tegenwoordig echt niet meer om heen: als je je bedrijf wil laten groeien, klanten wil bereiken en zelfs maar wil laten zien dat je bedrijf bestáát, is een goede online marketing strikt noodzakelijk. Een bedrijf zonder website of online marketing strategie wordt in deze moderne tijden niet vergeten. Het wordt namelijk gewoon helemaal niet ontdekt. De oude getrouwe alternatieven op online marketing voor kleine bedrijven worden steeds minder aanlokkelijk. Reclame in de krant? Steeds minder mensen lezen de krant, steeds meer vervullen hun behoefte aan nieuws op het internet. Misschien een radiospot dan? Alsmaar minder Nederlanders maken gebruik van de radio, in plaats daarvan wordt er steeds meer online naar muziek geluisterd, op Spotify of gewoon op het web. De televisie en reclameborden zijn nog wel nuttig als je mensen wil bereiken, maar ze zijn vele malen duurder dan een online marketing bureau. Vooral reclame op televisie is heel dure marketing, en ook marketing die steeds minder efficiënt wordt, omdat, je raadt het al, steeds meer mensen hun eigen favoriete shows online opzoeken. Er is dus geen ontsnappen aan: online marketing, gestuurd of verricht door een online marketing bureau, is vandaag de dag de efficiëntste methode om reclame te maken.

Met een online marketing bureau aan jouw zijde verhoog je je zichtbaarheid online. Maar welke online marketing strategie past het beste bij jouw bedrijf, en welke soorten internetmarketing kunnen bureaus aanbieden?

Om je zichtbaarheid op het web te verhogen, zijn er door de boot genomen 3 strategieën. Bureaus kunnen inzetten op je sociale media, ze kunnen proberen je zichtbaarheid te verhogen door het plaatsen van gerichte advertenties, of ze gaan met SEO aan de slag. Voor kleinere bedrijven is een campagne op sociale media vaak minder interessant. Deze campagnes zijn vooral sterk als je het contact met je klantenbasis wil behouden, maar het heeft geen, of toch zeker niet veel zin om iedere dag veel moeite in je social media accounts te steken als je 5 of 6 volgers hebt. Bedrijven als Coca-Cola bereiken veel klanten op social media, maar dat kunnen ze omdat veel mensen hen al volgen.
Een tweede strategie die een online marketing bureau kan toepassen is reclame. Reclame op het web bestaat in alle vormen en maten, natuurlijk. We denken hierbij aan de banner ads en pop-ups die overal websites vervuilen, maar ook aan gerichte reclame op Facebook, of de gekochte plaatsjes bij Google. Met deze online marketing is het inderdaad mogelijk om veel mensen te bereiken, maar hier zijn ook duidelijk nadelen aan verbonden. Het internet en de internetgebruikers worden steeds slimmer. Vroeger klikte iedereen maar op advertenties zonder te weten dat het eigenlijk advertenties zijn. Na verloopt van tijd werd het echter steeds duidelijker dat reclame is, en geen boodschap van de website waar we op zitten om ons te helpen. Het wantrouwen naar reclame toe is in de laatste jaren sterk gegroeid, wat het ook moeilijk maakt om een positief imago te kweken met reclame op het internet. Als klap op de vuurpijl wordt adblock software, dus software waarmee je reclameboodschappen op websites kan onderdrukken, steeds populairder. Voor je online marketing zijn er veel betere keuzes dan zwaar inzetten op reclame op het internet, dat zal ieder respectabel online marketing bureau kunnen beamen. Maar welke optie schiet dan nog over?

SEO is verreweg de efficiëntste manier om je online marketing aan te pakken. Wie online wil worden gezien, rekent het best op SEO en alle voordelen die aan SEO verbonden zijn

Een online marketing bureau zal tegenwoordig bijna altijd SEO inzetten als de belangrijkste of als één van de belangrijkste strategieën. SEO is een online marketing strategie die inzet op de zichtbaarheid van jouw website in Google. Met SEO als online marketing strategie doe jij er dus alles om jezelf nog ongeziene hoogten in de zoekresultaten van Google en de concurrenten te katapulteren. Internetgebruikers zijn sceptisch geworden. Ze vertrouwen reclame niet meer, maar via andere media zijn ze ook moeilijk te bereiken. Wanneer internetgebruikers iets nodig hebben, openen ze Google en zoeken ze ernaar. Dat is het moment waarop SEO tot zijn recht komt, en dat maakt SEO ook zo’n geweldige online marketing strategie. Je hoeft niet naar je klanten te zoeken, met een goede online marketing, zoeken zij jou.

SEO valt op te splitsen in twee verschillende categorieën. Je hebt on-site en off-site SEO. On-site SEO is een heel verhaal op zich, voor het merendeel van bedrijven die hun online zichtbaarheid willen verhogen, is off site SEO de makkelijkste en goedkoopste online marketing strategie. Door het genereren van duurzame backlinks voor jouw website zorgen wij ervoor dat je bij Google in de kijker springt. Doordat Google door onze SEO signalen krijgt dat jouw website heel goed is, wordt je hoger geplaatst in de zoekresultaten. Hiervoor hebben we geen toegang tot jouw website nodig, dus jouw gegevens, en die van jouw klanten, blijven te allen tijde volledig veilig! Zo verhogen wij je online zichtbaarheid. Hebben we je interesse gewekt in ons online marketingbureau en onze online strategie? Klik dan hier voor een gratis test van Keyboost! Keyboost is online software die wij gebruiken voor jouw online marketing, en iedereen die in ons online marketing bureau is geïnteresseerd mag deze 1 maand gratis testen. Voor jou is het heel makkelijk: we hebben enkel je website en enkele online zoektermen nodig, en ons marketeer team gaat voor jou aan de slag, en boost jouw website 1 maand lang. Als je van ons online marketing werk tevreden bent, kan je daarna extra boosts bijkomen. Tienduizenden gingen je al voor in een gratis boost van hun online zichtbaarheid, en meer dan 98 procent zagen een positief resultaat in hun online marketing!


Close

Deze site gebruikt cookies.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.