De waarheid over de click-through rate (CTR) van Google Ads

De CTR of click-through rate is een percentage dat aangeeft hoeveel mensen klikken op een link in verhouding tot het totale aantal weergaves. Een CTR van 10% betekent dat van de honderd mensen die een advertentie of link te zien krijgen, er tien op klikken om de achterliggende webpagina te bekijken.

Een CTR van 1% vindt Google zelf al goed voor een Adsadvertentie

Zoals Google het zelf zegt over Adsadvertenties: “In het zoeknetwerk wordt een klikfrequentie als goed beschouwd als deze 1 procent of hoger is.” () Uit onderzoek (Accuracast, 2009) blijkt dat de positie ook een rol speelt: de eerste plaats bij de advertenties (8% CTR) is beter dan de vijfde (1% CTR) en de gemiddelde CTR van een Google Ads-advertentie is ongeveer 2,5%.



De CTR van een hoge positie in de organische zoekresultaten

Meer dan naar de advertenties die verschijnen bij een zoekopdracht in Google, kijken mensen naar de organische zoekresultaten ervan. De link die op de eerste plaats van de organische zoekresultaten staat, heeft een CTR van 35%, de tweede plaats levert een CTR van ongeveer 15% op. De negende plaats, de voorlaatste van de eerste pagina met zoekresultaten, is nog altijd goed voor een CTR van 2,6%, dus hoger dan de CTR van een gemiddelde Adsadvertentie.Onderzoekcijfers van Chitika – 2013


Conclusies:


Ervaar wat Keyboost kan betekenen voor uw website – gratis

Keyboost heeft verschillende tools ontwikkeld om uw website een hogere positie te bezorgen bij de organische zoekresultaten van Google. Probeer er twee gratis uit:


Wilt u meer info over het optimaliseren van uw website voor een hogere positie in de zoekresultaten van Google.
Bel ons  +31 85 208 27 30 of stuur een e-mail -info@keyboost.nl

 

 

 

 

 


Loading....

Close

Deze site gebruikt cookies.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. U gaat akkoord met onze cookies als u onze website blijft gebruiken.