Keyboost, SEO Hoe werkt Keyboost?



 

Het internet is een bibliotheek en Google is de bibliothecaris

Alle uitleg over het internet en over hoe Keyboost werkt, wordt al snel erg technisch. Vandaar deze analogie: stel je voor dat het internet een reusachtige bibliotheek is. Websites zijn dan de boeken in die bibliotheek en webpagina’s zijn de bladzijden in al die boeken. Al die boeken hebben ieder een eigen thema. Bovendien staan er in heel wat boeken verwijzingen naar andere boeken die bepaalde onderdelen dieper uitwerken: dergelijke verwijzingen zijn te vergelijken met links op het internet.

 

Je vindt niet wat je zoekt? Vraag het aan de bibliothecaris!

Google is de alwetende bibliothecaris in deze analogie. Vind je niet meteen wat je zoekt? Dan vraag je het aan die bibliothecaris. Die geeft je een lijst met mogelijk interessante boeken: de zoekresultaten van je zoekopdracht. Google kiest vooral uit de boeken die uitgegeven zijn in je land en pikt daar de boeken uit die gaan over het onderwerp van je zoekopdracht.

De lijst met zoekresultaten is erg lang, vanwege de gigantische bibliotheek die het internet is. Hoe bepaalt Google dan welke de belangrijkste boeken – of websites – zijn die bovenaan de lijst thuishoren? Daarvoor kijkt Google naar de verwijzingen: boeken waarnaar veel verwezen wordt in andere boeken, moeten wel relevant zijn voor het onderwerp. Dus die staan hoog in de lijst.

Zo werkt het ook met het internet en de zoekresultaten van Google: websites over een bepaald onderwerp waarnaar andere websites over hetzelfde onderwerp linken, zijn in de ogen van Google het meest relevant voor zoekopdrachten in verband met dat onderwerp. Dus die horen thuis helemaal bovenaan de zoekresultaten.

 

Wat doet Keyboost?

Keyboost gaat op zoek naar oude boeken die niet meer uitgeleend worden maar wel nog belangrijk zijn in de ogen van bibliothecaris Google en waarvan het onderwerp nauw aansluit bij de bedrijfsactiviteit van onze klanten. Daarna passen we de inhoud van die boeken – de content van de websites – aan om die nog relevanter te maken en zorgen we voor verwijzingen – links – naar het boek – de website – van onze klanten. Omdat het onderwerp van de boeken hetzelfde blijft, lijkt het voor Google of het boek vernieuwd is. Dit zorgt voor een positieve invloed op de volgorde van de zoekresultaten: de websites van onze klanten worden relevanter in de ogen van Google en verdienen een hogere positie in de zoekresultaten.

 

Waar Keyboost in uitblinkt:

Het mooie aan Keyboost is dat bovenstaand proces voor een groot deel geautomatiseerd is. Keyboost hanteert eigen algoritmes om relevantie te bepalen. Per dag onderzoekt dit algoritme maar liefst 1.000.000 pagina’s: Welke woorden komen veel voor in combinatie met andere woorden? Hoe relevant is iedere pagina van iedere vrijgekomen website? Heeft die voldoende anciënniteit om belangrijk te zijn voor Google? Op basis daarvan claimt Keyboost boeken – websites – en past de inhoud – de content – ervan aan om de websites van klanten meer waarde te geven in de ogen van Google, de machtige bibliothecaris van de overweldigende bibliotheek die het internet is.

 

Meer info nodig over Keyboost of geïnteresseerd in de gratis test? Bel of mail ons gerust ( +31 85 208 27 30 | info@keyboost.nl) of laat een bericht achter. 

Laat een bericht achter