Google

Zoekmachineoptimalisatie: de 3 belangrijke pijlers om bovenaan in Google te komen

 

Voor een hoge positie in de zoekresultaten van Google te komen: zorg voor een goede gebruikservaring, kwalitatieve content en relevante links.

Zoekmachineoptimalisatie, of Search Engine Optimization (SEO) in het Engels, bestaat grofweg uit 3 pijlers, die  voor ongeveer gelijke delen hun bijdrage leveren aan de vindbaarheid van een webpagina:

  1. Reputatie
  2. Techniek
  3. Inhoud

Wil je helemaal aan de top staan in Google komen met je website? Betreed dan de wondere wereld van de zoekmachineoptimalisatie. Meteen uitproberen? Dat kan dankzij de gratis Keyboost-test. Vul het formulier in voor de gratis Keyboost-test! 


Linkbuilding: zorg voor een goede reputatie van je webpagina’s in de ogen van Google


Met een goede reputatie bedoelen we dat jouw website zó goed is, dat anderen hun bezoekers naar jou door verwijzen. Omdat je meerwaarde biedt of een autoriteit bent in jouw markt.

Deze reputatie krijg je door een goede gebruikservaring te bieden, via een onberispelijke techniek en heel erg goede inhoud. Daar komen we hieronder op terug.

Maar een reputatie bouw je ook op door te zorgen dat anderen links naar jouw website plaatsen.

Het is dus zaak om een online netwerk op te bouwen waarin jij een actieve rol speelt. Stuur jouw bezoekers door naar andere sterke websites, en zorg ervoor dat zij ook naar jou linken. Hoe groter die andere websites zijn en hoe meer autoriteit zij in de ogen van Google hebben, hoe sneller je website bovenaan staat in Google.

Linkbuilding is lastig. Bovenaan komen in Google duurt lang. Keyboost biedt uitkomst

Het bouwen van een linkprofiel, zoals dit officieel heet, is best lastig. Want welke websites zijn relevant en worden door Google hoog aangeslagen? En hoe zorg je ervoor dat zij naar jou linken?

Keyboost is een tool die daarbij helpt. Keyboost maakt namelijk een analyse van de websites in jouw markt. Met die analyse wordt duidelijk welke websites jou kunnen helpen om een goede positie te bereiken in Google.

Op die pagina’s plaatsen wij vervolgens tekstlinks. En je zult zien: binnen geen tijd sta je hoger in Google!

Wilt je weten hoe Keyboost ervoor kan zorgen dat jouw website hoog in Google komt te staan? 

Schrijf je in voor de gratis Keyboost-test! 

De Keyboost-test is geheel gratis: we voeren een analyse uit voor één keyword en plaatsen voor dat keyword ook backlinks naar je pagina. Zo kan je met eigen ogen zien dat het werkt.

Als we dan echt voor je aan de slag gaan, nemen we ook de andere relevante zoekwoorden onder handen. Door je linkprofiel te verbeteren aan de hand van zoekwoorden, zal je zien dat je ook je doelgroepen beter leert kennen. Het gevolg: je bedient ze beter en je conversie zal toenemen.

Wil je meer weten over Keyboost? Wil je horen hoe wij kunnen zorgen dat je door een goede linkstructuur hoog in de zoekresultaten komt? Neem dan contact met ons op via deze link. Of bel ons: +31 85 208 27 30

Techniek: voor Google is een goede gebruikservaring noodzakelijk, voor bezoekers natuurlijk ook

 

Zoals we hierboven zagen, kan je ook door middel van een goede technische gebruikservaring bovenaan in Google komen.

Met een goede technische gebruikservaring bedoelen we dat iemand zonder problemen, op een prettige manier, op je website kan navigeren.

Dat kan door te zorgen voor een website die snel is. Mensen haken af als ze moeten wachten tot een pagina is geladen.

Een website moet bovendien betrouwbaar zijn, dus weinig storingen hebben en zo goed als altijd bereikbaar zijn.

Bied een duidelijke navigatie en een heldere structuur. Zo weten mensen waar ze zich bevinden en kunnen ze gemakkelijk naar andere delen van je site gaan. Een kruimelpad werkt goed om bovenaan in Google te komen.

Naast deze technische aspecten zijn er zaken die veel content management systemen tegenwoordig al vrij goed verzorgen. Bijvoorbeeld de instelling dat URL’s opgebouwd worden uit tekst en niet uit code, dat de website bij de start in Google ‘aangeboden’ wordt, en dat afbeeldingen op uniforme wijze worden getoond.

Inhoud: verzorg kwalitatieve content die Google kan indiceren levert betere posities op in de zoekresultaten

Ten slotte zorg je met kwalitatieve inhoud van je site voor hoge scores in de zoekresultaten.

Met kwalitatieve inhoud bedoelen we: content die de zoekvraag van je bezoeker beantwoordt. Dit begint met de vraag: wat wil mijn publiek voor informatie ontvangen?

Daarna is de vraag: hoe omschrijven ze die zoekvraag? Als je daar het antwoord op weet, dan heb je de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden.

Deze zoekwoorden verwerk je als volgt in de tekst om bovenaan in Google te komen:

Op deze manier kan Google de pagina indiceren en bepalen wat het onderwerp is. Door de zoektermen op strategische plaatsen in de tekst te zetten, kan hij dus beter analyseren op welke zoekvraag je een antwoord geeft. Zo kom je hoger in de zoekresultaten.

Ook het gebruik van gerelateerde zoekwoorden helpt om bovenaan in Google te komen: door soortgelijke termen te gebruiken, plaatst de zoekmachine jouw verhaal in de juiste context en kan zo beter beoordelen waar de informatie betrekking op heeft.

Uiteraard wil je met de tekst wat bereiken. En bezoekers willen graag aan de hand genomen worden. Geef daarom heldere instructies. En vergeet niet om ook feedback te geven! Als iemand zich bijvoorbeeld inschrijft voor jouw nieuwsbrief, dan is het fijn om bevestigd te krijgen dat de inschrijving goed gelukt is.

Andere tips om bovenaan in Google te komen, zijn: het gebruik van afbeeldingen, het kiezen van een prettig leesbaar lettertype en het behouden van voldoende witruimte op de pagina. Mensen lezen ten slotte vanaf een beeldscherm en dat is vrij vermoeiend voor de ogen.

Ten slotte is het belangrijk om te zorgen dat de links werken. Foutieve links leiden tot irritatie en daardoor een slechtere gebruikservaring. Google beoordeelt dit met een slechte score.

Duizelt het je al? Maak je geen zorgen!

Ook zonder SEO expertise kan je hoog in Google scoren. Gebruik SEO Page Optimizer

 

Zoals duidelijk zal zijn geworden, komt er veel kijken bij het schrijven van goede teksten voor je website.

Gelukkig is het mogelijk om bovenaan de zoekmachine te komen, zonder dat je getraind bent in het toepassen van alle SEO-technieken.

SEO Page Optimizer neemt de beoordeling van je tekst namelijk voor je uit handen. Hij analyseert de webpagina en geeft concrete adviezen over wat er moet worden gewijzigd om boven in Google te komen.

Zo werkt SEO Page Optimizer:

SEO Page Optimizer vergelijkt jouw webteksten met die van goed scorende pagina’s. Daarbij wordt gekeken naar de lengte van de tekst, de mate waarin het zoekwoord terugkomt en een heleboel andere factoren die maken dat een webpagina goed scoort.

Met SEO Page Optimizer:

Nieuwsgierig geworden? Probeer SEO Page Optimizer nu gratis uit en zie hoe je met deze mooie software hoog in de zoekmachines kunt komen te staan.

Lees deze nieuwsbrieven voor een hogere positie in Google

Er zijn nog veel meer tips te geven om bovenaan in Google te komen. Deze tips geven wij in onze gratis nieuwsbrieven:

  1. De geheimen van Google ontrafeld. In deze nieuwsbrief behandelen we telkens manieren om bovenaan in Google te komen. Of manieren die je juist niet moet toepassen.
  2. Meer klanten uit uw website. Bovenaan in Google is belangrijk, maar uiteindelijk wil je verkopen. Je bezoeker moeten dus klanten worden. Conversie heet dat. In deze nieuwsbrief leer je hoe je je website zodanig inricht, dat je het conversiepercentage omhoog ziet schieten.

Schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrieven om te leren hoe je bovenaan in de zoekmachines komt te staan met linkbuilding en sterke SEO teksten. Je leert ook hoe je je klanten beter converteert, zodat je omzet zal groeien.

Onze dienstverlening? We vertellen je er graag meer over!

Wij hebben inmiddels al 15 jaar ervaring in de internet business. Bovendien worden wij gezien als een van de beste bedrijven in onze sector. Maak gebruik van onze kennis!

De voordelen van een samenwerking met ons:


Neem contact via het contactformulier, via e-mail, telefoon of chat

We kunnen ons voorstellen dat je vragen voor ons hebt. Over zoekmachine optimalisatie, conversie optimalisatie of over onze dienstverlening.

Wij staan je graag te woord.
Mail ons als je vragen hebt over hoe je hoog in de zoekresultaten kan komen met het schrijven van sterke teksten. We denken graag met je mee!


Heb je vragen over het bouwen van een sterk linkprofiel? Vul het contactformulier in via deze link. 
Of bel ons meteen: +31 85 208 27 30