De weg naar de top van de zoekresultaten van Google ligt niet voor de hand. Het is allang geen geheim meer dat bovenaan de lijst met zoekresultaten van Google staan één van de sleutels tot online succes is. Sterker nog, het is het belangrijkste succes dat je als online onderneming kan kennen. Je plaatsing doet er namelijk enorm toe. Wie niet in de top 3 staat, geniet een pak minder aandacht dan je zou krijgen als je website hoger in Google prijkt. Als je niet op de eerste pagina staat, laat het je best alle hoop varen dat mensen door in Google iets te zoeken jou zullen vinden. Hoe lang is het niet geleden dat jij bij een zoekopdracht in Google verder hebt gezocht dan de eerste pagina?
Google en andere zoekmachines zitten natuurlijk niet stil. Ze zijn onvermoeibaar bezig met het optimaliseren van hun zoekalgoritmes. Door het optimaliseren van hun output willen ze ervoor zorgen dat mensen die in hun zoekmachine iets ingeven zo snel en zo efficiënt mogelijk verder worden geholpen. Om dat te doen, zetten zoekmachines de resultaten die zij het meest logisch en correct achten bovenaan. Ze doen er alles om hun gebruikers te helpen, met zo min mogelijk moeite van de gebruiker zelf. En daar zijn de programmeurs die achter de schermen zitten heel goed in geworden. Iedereen die informatie of producten online zoekt, zal bovenaan altijd een website vinden waarop ze verder geholpen kunnen worden. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat de website is die de beste service biedt, of dat de eigenaar van dit domein de beste prijs-kwaliteitverhouding heeft. Dat is de wrede waarheid achter zoekmachines als Google: als je concurrent hoger in Google staat, wil dat niet zeggen dat hij daarom betere producten heeft. Jouw concurrent staat waarschijnlijk beter in Google omdat zijn websitemeer bezoekers heeft, omdat hij zijn website regelmatig aanpast of omdat hij overal links naar zijn website heeft staan (op dit laatste komen we terug). Feit blijft dat jij, los van de kwaliteit van jouw werk, onder je concurrent komt te staan.
Valt daar dan helemaal niets aan te doen? Ben je gedwongen om achterop te blijven hinken, of bestaan er manieren om een inhaalslag te doen en om de eerste plaats die jij zonder meer verdient op te eisen? Op deze vragen, en meer, geven wij antwoord in dit artikel. Te beginnen met de eerste vraag: hoe belangrijk is het om hoger in Google te staan?
Het korte antwoord op deze vraag is dat het iedere website, ongeacht wat deze website aanbiedt, van cruciaal belang is om bovenaan de lijst met zoekresultaten te staan. Zolang je klanten Google gebruiken om jou te vinden, en dat is bijna altijd het geval, is het vreselijk belangrijk om hoger in Google te komen staan.
Er zijn natuurlijk nuances. Stel dat je online leningen aanbiedt, of dat je huizen en appartementen verkoopt. Een grote lening aangaan is iets dat je niet onbezonnen doet, en een huis kopen is iets waar je ongetwijfeld heel lang over nadenkt voordt je de knoop doorhakt. Als je bij zulke zoekopdrachten in de top 3 staat, bestaat de kans nog wel dat de gebruiker verder kijkt en uiteindelijk op jouw website uitkomt. Wanneer de gebruiker echter op de eerste of tweede website iets vindt dat hem aanspreekt of contact met de aanbieder opneemt, is het heel waarschijnlijk dat je hem of haar nooit zal zien. De situatie is hier dus niet uitzichtloos, maar je bent er op aangewezen dat de aanbieders die boven jou staan de potentiële klant niets noemenswaardigs te bieden hebben, en dat is natuurlijk een gok en een risico. Zelfs bij zulke grote, weloverwogen keuzes is het dus nog steeds belangrijk om met jouw website boven die van je concurrenten te staan in de zoekresultaten.
Het verschil wordt nóg schrijnender wanneer we bedrijven onder de loep nemen die gespecialiseerd zijn in producten waarbij minder wordt vergeleken. Dit kan eraan liggen dat de producten goedkoop zijn en dat het niet de moeite waard is om prijzen en de bijbehorende kwaliteit te vergelijken. Een typisch voorbeeld hiervan zijn webshops. Als je online iets kleins bestelt als mondkapjes of rollen toiletpapier, schuim je niet het hele internet af in de hoop dat je op je bestelling 20 cent kan besparen. Je typt “mondkapjes kopen” in, je klikt op het eerste resultaat dat geen advertentie is, en je bestelt daar. Een ander soort goederen en diensten zijn de zogenaamde impulsaankopen. Denk hierbij aan online eten bestellen, aan slotenmakers en aan taxibedrijven. Als je honger hebt en je hebt geen zin om zelf iets in elkaar te flansen, is het heel makkelijk om even je mobieltje er bij te nemen en te kijken wat je zoal kan bestellen. Als de gebruiker zin heeft in sushi, zal hij “sushi Rotterdam leveren” of iets dergelijks intypen, naar het eerste resultaat gaan, en bestellen. Wanneer je honger hebt, ga je geen vergelijkend onderzoek doen. Hetzelfde geldt voor slotenmakers. Als je thuiskomt en je merkt dat je je sleutels kwijt bent geraakt, ga je niet ’s nachts rustig rondkijken naar de beste verhouding tussen prijs en kwaliteit. Je wil gewoon je huis in en je wil naar bed, zonder eerst een marktonderzoekje uit te voeren. Dus bel je het nummer op de eerste de beste website en hoop je dat het allemaal snel achter de rug is. Een taxi bestellen is ook iets waar je niet te lang mee bezig wil zijn. “taxi Amsterdam” intypen, kijken welke website bovenaan staat, daar een taxi bestellen en weg ben je! Je ziet het, in deze situatie is hoger in Google staan dan je concurrentie gewoon vreselijk belangrijk.
Bij heel grote of routineuze aankopen red je het misschien nog met moeite als je op plaats 3 of 4 staat, maar voor kleine aankopen is je webshop nagenoeg onzichtbaar. De bovenste 3 zoekresultaten zijn goed voor een 70 à 75 procent van alle clicks, waarvan het merendeel wordt opgeslokt door de eerste plaats. Vergis je dus niet, hoger in Google proberen te staan is alle tijd en moeite waard. De vraag is dus niet “Hoe belangrijk is het om hoger in Google te staan?”. De vraag die we ons zouden moeten stellen luidt “Hoe kan ik met mijn website hoger in Google staan? Een fantastische manier om hoger te komen staan is door gebruik te maken van onze software genaamd Keyboost. Met deze efficiënte hoger-in-Google software schiet jij als een raket naar boven in de zoekresultaten, zonder gebruik te maken van Ads of andere systemen!
Interesse? Probeer Keyboost hier gratis!
Als je een toppositie wilt hebben bij Google, kan je verschillende methodes toepassen. De eerste bekende methode is het gebruik van Google Ads, zoals die advertentieservice tegenwoordig heet. Met behulp van deze applicatie van Google zelf krijg je een gegarandeerd plekje bovenaan de zoekresultaten van Google. Je betaalt namelijk voor advertenties, en deze advertenties worden voor de organische zoekresultaten geplaatst. Een gegarandeerde eerste plaats klinkt te mooi om waar te zijn, en om eerlijk te zijn is dat ook zo. Google Ads is namelijk geen systeem dat optimaal is voor de eindgebruiker, maar een systeem dat gemaakt is om de winst voor Google zelf te maximaliseren. De mate waarin je met Google Ads succes kent, is sterk afhankelijk van je concurrentie, van de gebruikers van Google, en van dom geluk. Waarom is Google Ads niet zo goed als hoog staan in de natuurlijke resultaten? Dat bespreken we hieronder verder.
Je koopt je plaats tussen de Google Ads niet een keer, maar je bepaalt per keer dat iemand op jouw advertentie klikt. De prijs per klik hangt af van hoe omstreden het zoekwoord is, hoe vaak er naar wordt gezocht en enkele andere factoren. Bij geliefde zoekwoorden kan de prijs per klik fel oplopen. Dat zou niet erg zijn als iedere klik ook feitelijk garant zou staan voor een verkoop op jouw website. Helaas is dit niet het geval, veel surfers kijken ook maar eerst even rond, dus al die bezoekers kosten jou handenvol geld. Tegelijkertijd kunnen grotere mededingers in de markt jou het leven vreselijk zuur maken. Als je concurrent meer geld heeft voor Google Ads, kan jij jouw hoger-in-Google verhaal de kop indrukken door jou te overbieden op de zoekwoorden waar jij te vinden valt. Tenslotte zorgen de bezoekers op jouw website er ook niet goed voor dat jouw website hoger komt te staan in de natuurlijk zoekresultaten. Google weet dat deze bezoekers van Google Ads komen en belonen jou minder voor deze bezoekers. Je komt er dus ook niet hoger in Google mee. Conclusie: Google Ads is een lopende rekening, het is een kost die zal blijven bestaan en waarschijnlijk ook alleen maar zal toenemen. In combinatie met zelf hoger in Google staan kan het nog wel een nut hebben om te investeren in Google Ads, maar hoger in de natuurlijke zoekresultaten staan blijft de prioriteit. Eens je daar staat, zit je gebakken.
De beginjaren van he internet liggen ondertusesn al lang achter ons. Gebruikers zijn nu veel wijzer dan vroeger, en ze zijn reclame hondsmoe. Wie Google gebruikt, klikt graag op de bovenste zoekresultaten, maar steeds meer gebruikers begrijpen ook dat de eerste plaatsen met advertenties gekocht zijn, en dus zeker niet garant staan voor kwaliteit, of zelfs meer het product zullen aanbieden waar zij naar op zoek zijn. De gebruikers zijn zelfstandiger geworden bij het zoeken naar de juiste website, dus scrollen ze aan de advertenties voorbij en kijken ze tussen de eerste echte zoekresultaten naar wat ze nodig hebben. Sterker nog: een stijgend aantal gebruikers ziet de advertenties geeneens meer! Naarmate het internet steeds meer met reclame werd volgepropt, werden adblockers ook populairder. Ondertussen staat er op een niet onaanzienlijk deel van computers en werk- en privéomgevingen een adblocker. Hiermee worden niet alleen fotoadvertenties en ongewenste filmpjes geblokkeerd, sommige blockers gaan verder en doen de advertenties van Google Ads in rook opgaan. Voor een deel van jouw doelpubliek ben je dus gewoonweg onzichtbaar als je daar gebruik van wil maken!
Het is dus overduidelijk: puur rekenen op tools als Google Ads is niet de oplossing, en dat zal het ook nooit zijn. Maar wat is dan wél de oplossing? Steeds meer middelgrote en kleine bedrijven ontdekken Keyboost. Keyboost is software die er voor zorgt dat jouw website een hoge positie krijgt in Google.
Keyboost is software die ontwikkeld werd door iPower, een Belgisch bedrijf gespecialiseerd in SEO en jouw website bij Google naar de top te brengen. De software is het resultaat van vele jaren ervaring met de befaamde zoekmachine. Keyboost werd speciaal ontwikkeld om jouw websites in ’s werelds populairste zoekmachine bovenaan pagina 1 te krijgen. Hiervan is geen toegang tot jouw website vereist. Je hoeft dus niet te vrezen om je persoonlijke gegevens of om die van je klanten. Keyboost werd volledig off-site. Hiervoor maakt de software gebruik van een complex backlinkproces. Backlinks zijn links die op andere websites staan en naar jouw website verwijzen. Zoekmachines gebruiken deze als maatstaf voor de betrouwbaarheid van jouw website. ALs je een natuurlijk linkprofiel hebt dat groeit, belonen de zoekalgoritmen je door je dichter bij de top te plaatsen. Hoe beter deze links worden verzorgd en hoe beter de websites en webpagina’s zijn waarop deze worden geplaatst, hoe groter jouw beloning is. Met Keyboost maken wij massaal zulke backlinks voor jouw website, en daardoor krijgt jouw website een betere positie bij Google.
Ben je nog niet volledig overtuigd van de werking van Keyboost? Kijk dan zeker eens naar onze informatieve video op onze startpagina! Hierin wordt in duidelijke taal uitgelegd hoe wij jouw website dichter bij de top krijgen. Op enkele minuten tijd ben jij zo ook een Keyboost expert! Als je daarna van ons product overtuigd bent, kan je bovenaan op “Test Keyboost gratis” klikken voor een gratis test waarbij je een webpagina naar jouw keuze 1 maand boosten! Na deze maand volgt er enkel een opvolgingsgesprek, geen verborgen kosten dus!
In dit opvolgingsgesprek vertellen wij jou welke groei jouw website heeft gekend tijdens deze maand. Dit laten we zien voor het zoekwoord dat jij zelf hebt gekozen, en we laten ook zien voor welke gerlateerde zoekwoorden jouw website een beter plekje toebedeeld kreeg.
iPower biedt verschillende pakketten van Keyboost aan. Het gemakkelijkst is eerst de gratis Keyboost-test aan te vragen, dan zie je met eigen ogen dat het werkt, dat je website stijgt in de organische zoekresultaten van Google. Een betaalde Keyboost-campagne hangt af van op welke keywords je je wilt concentreren, wat daarvoor de concurrentie is, hoe hoog je website al staat voor die keywords en nog een aantal elementen. Maar geen zorgen, na de gratis test zorgen we voor een vrijblijvende offerte op maat.
Als je ervoor kiest een brede waaier aan zoekwoorden te laten boosten, zorgt dat er ook voor dat de betrouwbaarheid van je website nog verder stijgt. Het schenkt zoekmachines zoals Google namelijk extra vertrouwen als ze weten dat jij sterk bent op meer dan enkele zoekresultaten. Als gevolg hiervan zullen veel gerelateerde zoektermen ook stijgen. Als jouw site eenmaal wordt beschouwd als een betrouwbare site, is het eigenlijk betrekkelijk makkelijk om andere pagina’s hoog tussen de resultaten te laten verschijnen. Voor het bepalen van je formule kijk je best eerst naar de resultaten van je gratis test. Als het zoekwoord dat wij geboost hebben van een 25ste naar een 3de plaats gestegen is (wat al niet héél ongebruikelijk is) en als je vrij specialistisch bent ingesteld, kan een kleiner boostpakket al voldoende zijn voor jou. Maar als je een kleinere stijging hebt opgemerkt en je in een wereld zit met veel concurrentie, is het natuurlijk raadzaam om een groter budget uit te trekken voor de off-site optimalisatie van je website. Hoe je het ook draait of keert, een bedrijf moet een online gezicht hebben, en dat geldt dubbel voor een bedrijf dat op zijn online activiteiten rekent om bekend te geraken bij zijn doelpubliek. Ons advies is dus heel simpel: probeer onze gratis Keyboost-test vandaag nog. Je verliest er niets bij, je hoeft ook geen abonnement op te zeggen of iets dergelijks. Je moet ons enkel vertellen welke website je wil laten boosten en voor welk keyword. Dan is het aan ons en laten wij de magie van Keyboost er op los!