De waarheid over de click-through rate (CTR) van Google Ads

De CTR of click-through rate is een percentage dat aangeeft hoeveel mensen klikken op een link in verhouding tot het totale aantal weergaves. Een CTR van 10% betekent dat van de honderd mensen die een advertentie of link te zien krijgen, er tien op klikken om de achterliggende webpagina te bekijken.

Een CTR van 1% vindt Google zelf al goed voor een Ads-advertentie

Zoals Google het zelf zegt over Ads-advertenties: “In het zoeknetwerk wordt een klikfrequentie als goed beschouwd als deze 1 procent of hoger is.”  Uit onderzoek (Accuracast, 2009) blijkt dat de positie ook een rol speelt: de eerste plaats bij de advertenties (8% CTR) is beter dan de vijfde (1% CTR) en de gemiddelde CTR van een Google Ads-advertentie is ongeveer 2,5%.



De CTR van een hoge positie in de organische zoekresultaten

Meer dan naar de advertenties die verschijnen bij een zoekopdracht in Google, kijken mensen naar de organische zoekresultaten ervan. De link die op de eerste plaats van de organische zoekresultaten staat, heeft een CTR van 28,5%, de tweede plaats levert een CTR van 15,7% op. De negende plaats, de voorlaatste van de eerste pagina met zoekresultaten, is nog altijd goed voor een CTR van 2,8%, dus hoger dan de CTR van een gemiddelde Adsadvertentie. Onderzoekcijfers van Sistrix – 2020

Conclusies:

 

Ervaar wat Keyboost kan betekenen voor uw website – gratis

We hebben verschillende tools ontwikkeld om uw website een hogere positie te bezorgen bij de organische zoekresultaten van Google. Probeer er twee gratis uit:


Wilt u meer info over het optimaliseren van uw website voor een hogere positie in de zoekresultaten van Google.
Bel ons  +31 85 208 27 30 of stuur een e-mail – info@keyboost.nl

 

Klik hier om uw gratis Keyboost-test te starten!